Ämne: SJ Litt Mg
Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-12, 22:54   #14
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard

Nej den stavt. som sitter ovanför den hytt som man kör ifrån är nedfälld. dvs backar man så byts inte stavt.
den byts enbart om man reverserar loket vid skapande av Consist
Med tanke på de fel som så riktigt påpekas här har jag beslutat att försöka göra de ändringar som föreslagits, problemet är att på de skisser jag arbetat efter ser det ut som jag skapat det, men som så riktigt påpekats så stämmer detta ej med de bilder som vistats på riktiga lok, återkommer när detta är fixat

Json frågade
__________________________________________________ ________________
Föresten, vet någon hur man gör för att loken ska blänka i solen???
svaret på detta är Shape file Manager
Hämtas här
http://www.highworth.freeuk.com/mstsmisc.htm
Användandet av SFM försämmrar upplösning och hastighet i MTMS dessutom är det problem med att endast de delar som benämnts med av MTMS riktiga namn går att ändra samt att om jag låter alla olika delar ca 75st vara egna objekt så storknar spelmotorn, utan jag kombinerar ca 25 - 30 delar till en stor del då funkar spelmotorn (delarna måste fysiskt sitta ihopp)
Det har tagit mig ca. 150 olika tester för att komma fram till det bästa resultatet( Bygg sammanfoga och testa under olika förhållanden
vilket jag gör genom att köra de olika kameraplaceringarna ((2,3,4))under ca. 1 timme var i KJM 2.5 vilken verkar vara marigast ur spelmotorsynpunkt)
pussgurkan besöker inte forumet just nu