Visa ett inlägg
Gammal 2003-11-09, 14:53   #20
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Neuss Hafen är väl det ställe som lämpar sig bäst för växling. Nog kan du få tillstånd att sköta all växling i hamnen. Vi ordnar så att du köper/leasar ett UB-lok. Det finns behov för 70 000 ton avgående och ankommande gods per vecka. Det innebär alltså 10 tåg á 1000 ton varje dag i veckan i vardera riktningen. Ubopge kör 7 dagar * 600 ton och tomma tillbaks...

Detta innebär att du då får ta en rimlig växlingskostnad, en summa per växlad vagn eller en timkostnad. Men det innebär också att du just nu 'bara' har ett tåg att växla. Detta kommer dock att ändras då SVTTL snart kommer att köra Cementtåg. Sedan så är det upp till andra att också köra gods till och från hamnen. Varför inte till och från KMJ, LLJ, NEJ eller Svenska JBJ?

Det är bara att tala om ifall vi skall skriva ett litet kontrakt. [8D]



Tyvärr tyvärr tyvärr så är priserna tydligen borta på STW's hemsida där jag brukar se priserna på ett ungefär men ett Ub-lok är inte dyrt. Ma-loket kostade 2,4 miljoner. Låt oss säga..... 500 000 för ett 'bättre begagnat' Ub lok och ... 600 000 för Ue med radioväxling om du skulle köpa den. Ett Ub skulle då kosta ca 10.000:- i veckan på 52 veckors avbetalning alternativt så leasar du den för ca 4900:- i veckan.

Det är mycket siffror men som ni vet så ordnar Excel alla siffror så du inte behöver bry dig så mycket. Skall vi slå till?


/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat