Fredrik,
missuppfatta mig inte! Ni gör inte fel. Men det finns så många sätt att tillskansa sig material som andra gjort, och verkligen kämpat med för att få fram. Jag tycker det är skam att inte upphovsmännen(kvinnorna) kan skydda sig eller få kredit för vad dom gjort, men sådant är nu internet. Om jag vill ha ekonomisk vinning av vad jag gör får jag distribuera det på annat sätt än genom generösa nedladdningar med öppna kort.
Vi är alla djupt engagerade i ett fantastiskt spel(det är ju ett spel!) (TRAINZ) och jag anser att det man gör mycket väl får komma andra till del, för att vidareutveckla och använda så mycket dom vill. Min uppfattning strider antagligen mot vedertagen företagaranda idag, men jag tänker fortsätta att propagera för en fri och öppen "marknad", för jag tror att vi alla tjänar på det i längden.
Får jag till något i framtiden tänker jag publicera det med "all source codes availible", inte för att "reta" Er på STW utan för att jag tror att det för utvecklingen framåt!
När STW publicerade nedladdningar av detaljer till vagnar, såg jag det som en öppning till en tolerantare inställning. Jag hoppas jag inte har fel!
[?]
LAn
|