Visa ett inlägg
Gammal 2003-10-17, 01:25   #15
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Riktigt skoj Pelle, att du har så pass konkreta planer på en verklig rutt. Det är inte meningen att det som jag skrev här ovanför ska ta kål på glädjen och inspiritationen över att bygga en verklighetsbaserad rutt. Det var väldigt mycket för att skapa en medvetenhet om de olika aspekter ett verklighetsbygge kan ha.

Men, det är ju repektive ruttbyggare som bestämmer helt vad han eller hon (?) vill bygga och till vilken ambitionsnivå. Allt måste inte alls vara perfekt, det avgör var och en själv.

Dock så tycker jag att det absolut är vettigt att börja med en liten rutt. Det finns så mycket oskrivet att lära sig, och skrivet oxå, för den delen. Att ha dessa erfarenheter med sig i bagaget när man ger sig på en större rutt är mycket värdefullt.

Jag själv har ju t.ex gjort tok-fel, som siktade högt med många utbyggnader av originalrutten St.Anton. Från originalets 10 mil till runt 33 mil... Och byggt här och där, vilket omöjliggör en vettig delrelease. Om vi istället tittar på KMJ, med en betydligt blygsammare körsträcka, där originalruttens sträcka till och med är kapad, för att i senare versioner förlängas... Resultat? Release! Nu strax i sin tredje version. En eloge till Hawk, som jag tycker har jobbat på ett klokt sätt.

Så, gec44-9w, jag hoppas att du inte blev avskräckt att bygga, för så var det inte tänkt. Eller nån annan heller, för den delen..

Fundering på verklig rutt för min del... Mnja... visst finns det funderingar... Men, jag har mitt projekt LLJ som jag nog aldrig blir fri från... Slav i Lappland... Så, det får nog just nu stanna vid funderingar.

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu