Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-15, 18:54   #298
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jag har nu för ovanlighets skull faktist installerat NEJ och kört hela rutten... Det är för mig inte så vanligt att lägga på andra rutter än de jag håller på och jobbar med... Men, NEJ gick inte att missa... [8D]

Mina reflexioner är följande:

Mycket trevligt landskap och miljöer, du har verkligen fångat "äventyren" i vardagen med olika scenarier utmed rutten.

På negativa sidan, så är det framförallt två saker jag saknar... Verkligheten består av växtlighet... Massor av växtlighet... Jag skulle önska mig mer forest och varierande växtlighet än vad det är nu. Lite för mycket granar i exakt samma format idag...

Vidare, och det säger du ju själv, så är det spårläggningen... Hela spårplanen skulle behöva gås igenom, så att det blir fler mötseplatser och möjlighet till att det händer saker... Till det, naturligtvis svenska signaler, satta så att det fungerar med bra trafik. I det här läget tycker inte jag det är så viktigt än att lägga til flera linjer, möjligtvis kan man förbereda för det, för senare komplettering. Men, nuvarande rutt ger mycket möjligheter, bara man får till en bättre spårplan. Och, väldigt trevligt med en enkelspårig rutt!

Det var mina synpunkter just nu, i övrigt tackar jag Pierre för en jättefin rutt! [8D]

/Mats A

LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14
Mazz besöker inte forumet just nu