Visa ett inlägg
Gammal 2003-09-04, 10:53   #14
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Richard

I Stockholm så är det på Tunelbanan,Tvärbanan,Nokebybanan samt på Pendeltågen automatiska hålåplats utrop och dom styrs av meter räknare
Det system som finns på pendeln i Stockholm är ett s-k-i-t system om jag får säga det rent ut. Efter ombyggnaderna av X10rna till X10+ så har vi problem med dom nya system man byggde in.
D.v.s värme/ventilation, skyltning/utrop och dörrarna.

Värme/ventilation får ofta fel, vanligast är att fläktarna slutar gå efter en skyddsektion (underspänning) eller jordfel på omriktarn (finns en egen för fläktarna). "Jordfelet" försvinner oftast vid en total reset, huvudbrytare ur och slå av batterierna 30-40 sekunder. Hur populärt är det att fläktarna slutar gå när det är som varmast? Återställning får tas om tid finns vid en vändning.

Skyltningen fungerar inte heller så bra. Ibland finns det frontskyltning, ibland sidoskyltning, ibland utrop, oftast inget alls. Dom gamla skyltarna fungerade bättre, dock lite tröga i kyla.

Dörrarna lever sitt eget liv. Ibland beroende på felhavande av tågvärd, ibland på resenär och ibland på något som egentligen inte skall kunna påverka men som gör det ändå .

Nä, det var bättre förr


Roger

Rojje besöker inte forumet just nu