Visa ett inlägg
Gammal 2003-07-21, 14:29   #218
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Är det någon som är bra på engelska och skulle vilja hjälpa mig?
Jag har skrivit readme på både svenska och engelska, men engelska versionen tror jag inte är bra?????

Svenska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Järnväg, består av två delar: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. Den första delen har den mesta trafiken, flera gods- och persontåg trafikerar den sträckan dagligen. På den andra delen har godstrafiken nästan helt upphört och persontrafiken stäcker
sig endast till ett par tåg om dagen. I Nedanby finns en SJ-anslutning till Härnösand.

Betydligt mer trafik var det på 30- och 40-talet, då hela sträckan var en viktig järnvägslinje i norra Sverige. Då användes ånglok och Hilding Carlsson rälsbussar och några av dom finns idag bevarade av Garnstads veterantågsförening.

Idag sköts godstrafiken med T43 lok och persontrafiken med Y1 och Y7 rälsbussar. Växling sköts av en Z43:a. Tågen är målade mörkgrå och mörkblå och det färgschemat fick dom på slutet av 60-talet.

Jag började bygga denna rutt 21 mars 2003, utan att ha något datum när den skulle vara klar. Mitt mål var att göra en välfylld (mycket att se!) rutt, som var en försvenskning av JAPAN2. Rutten skulle föreställa en liten, privat järnväg, någonstans i Norrland, Sverige. I tror/hoppas jag har lyckats!?

Engelska:

NEJ - Nedanby-Ekeberg Jarnvag, are in two parts: Nedanby-Garnstad och Garnstad-Ekeberg. The first part have the most traffic, many trains travells that part every day. On the other part, the freight is almost gone and for the people, there are only a couple of trains a day. In Nedanby, can you find an SJ-connection to Harnosand.

There where much more traffic between 1930-1940. Then was the whole line a very important railroadline in the north of Sweden. Lots of steam locomotives and Hilding Carlsson railbuses where in use. Some of them are today in the hands of Garnstads museumtrain soceity.

Today the traffic is taken care of by using, T43 locomotives and Y1 and Y7 railbuses. For switching they use a Z43. The trains are painted darkgrey and darkblue and they got that colorscheme in the late sixties.

I started to build this route 21 mars 2003 without any release date, set. My goal was to make a very scenic, swedish version of JAPAN2. And to make the route look like a small private railroad, somewhere in Norrland, Sweden. I think/hope I have made it!?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu