Min gode Barman...
det går alldeles utmärkt att gläda sig åt framsteg på utvecklingsfronten på vilken simulatorplattform som helst, även om det är på den simulator man för tillfället inte nyttjar. Det finns ingen simulator som är "bäst". Det är en fråga om sin egen personliga smak.
Den artikel du länkar till är väl inte bäst i 3:dje paragrafen från slutet heller... Det står massa trevliga saker om den kommande Trainz-versionen i övriga artikeln. I din "favoritparagraf" så står det en jämförelse med reflexionerna från MSTS2 kontra RTC2004... Men, det blir väl inte Trainz bättre av? Bara barnsligt onödigt att lyfta fram just det stycket, när du redan varit inblandad i massa konfrontationer i ämnet under dagen.
Jag skulle önska att vi istället kunde sträva efter att göra tågsim-rörelsen mer känd utåt istället för att försöka smutskasta eller glira den "andra" simulatorn eller dess utövare... det är inga som helst problem att gilla båda. Jag skulle önska att vi kunde nå ett stadium där man med glimten i ögat kunde ge roliga och skämtsamma gliringar om den andra simulatorn... Möjliga, därför att man visste att det inte var elakt menat, inte prestigeladdat utan för att det helt enkelt var passande och roligt. Men, där är vi inte riktigt idag.
Precis som Janne säger så har andan i forumet blivit väldigt bra, med god respekt för utövare av "den andra" simulatorn. Vi försöker genom Banbyggarna och STW stärka det genom ett positivt samarbete t.ex genom VTI-projektet. och, du kommer även att möta oss i gemensamma arrangemang framåt. Det skär i hjärtat att det inte kunde ske redan den 10 augusti då Auran kommer hit, men hela Banbyggar-styrelsen var redan tidigare uppbokad på ett arrangemang som är svårt för att inte säga omöjligt att flytta på.
Och, den positiva trenden hoppas jag vi slår vakt om och ger näring åt istället för att spilla tid o tjafsa om vilken som är bäst. Folk ruttnar bara.
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14