"Men om alternativet är att aldrig få något gjort så föredrar jag betal-varianten." Förstår inte vad du menar???? Du menar att ingen gör nånting nu, eller? Jag tycker det kommer titt som tätt till både MSTS och Trainz. Att säga som du säger, hjälper knappast tillväxten av modeller.
Sen går det ju att börja bygga själv, det finns ju Gmax. Ska själv försöka lära mig bygga, så fort min rutt är klar. Har samlat på mig en drös med ritningar, härifrån och andra sidor!
Y3 är på gång till MSTS, men tyvärr inte till Trainz och X9, finns som du sa inte till varken MSTS eller Trainz än. Men jag är ganska säker på att dom kommer......
Jag förstår heller inte att du som inte har något emot att pröjsa inte betalar tufftuff eller emges (det dom vill ha!?) och får det lok du vill ha. Då får du det "på en gång"!
Att svenska modeller på butikshyllorna skulle öka intresset, vet jag inte? Dom som sysslar med Trainz eller MSTS har nog hittat e-buzz och andra sidor redan..... Men jag vet så pass mycket att butikerna inte håller med den servicen utan att få nått, så modellerna skulle helt klart bli dyrare än du pratat om!
Blanda in ABB/SJ m.m. har jag inte sagt nått om. Men dom skulle jag också vilja att det fanns ett samarbete med (för ritningar och info). Sen beror det på om dom är intresserade????
Förlåt, tufftuff om du tycker det spårat ur lite, men jag tycker det är viktigt att få med alla för/nackdelar med payware.
http://pirpen.cjb.net/