Visa ett inlägg
Gammal Igår, 03:57   #240
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Nej, nu ger Benslands president upp!

Som synes i ovanstående tråd var jag glad för att ha fått in Bensland version October 22 från förra Trainz till nyare Trainz 19 PE.
Något som jag läst att andra också har försökt göra, men fått resultatet att programmet/spelet kraschar.
Efter att också jag fått ständiga krascher, trots försök att få tidigare versioner av Bensland att fungera - så lyckades jag till slut, som sagt ovan.

Men säg den glädje som vara länge.
Jag hade innan överföringen gjort en "delete missing assets" och då försvann luftledningar och tillhörande stolpar - men alla start/end vortex fanns kvar, alltså mängder med spline-points! Säkert flera hundratals?

Jag började med att radera dessa en efter en och när hälften var avverkade sparade jag rutten. Sedan fortsatte jag och efter ett tag sparade jag rutten igen, men nu som en ny rutt/session. Jag fortsatte nu på den nya kopian och allt gick bra tills jag kom in på ett område/basbord i närheten av "Karlsköping".
Då kraschade programmet och gick till skrivbordet!

Jag försökte igen, men kraschen kom när jag flyttade mig in i samma område. Provade på den tidigare sparade rutten där jag inte hunnit till Karlsköping, men samma sak - programmet flippade ur när jag närmade mig samma ställe.

Det finns något i det området, alltså på det basbordet, som gör att programmet kraschar! Var det är kan jag inte få reda på då jag inte ens kommer in i området. Så nu är det definitivt kört.

Med det sagt - TACK OCH ADJÖ till Bensland.
Vi får se om jag återfår lust och energi att skapa ett helt nytt Bensland i nyaste TS22, men det lär nog dröja.
Benslands president tackar för sig och återgår till att köra truck i Euro Truck Simulator eller skörda mina åkrar i Farming Simulator.
Hälsningar