Hej!
Det rådet landssorg i Bensland.
Hela ögruppen, Carls Islands, är väck, borta, raderat och försvunnet.
Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, eller kanske i viss mån datorn.
MITT FEL : När jag sparar så tar det en stund innan programmet går ner. Men nu tog det en evinnerlig tid. Det kändes som att något låste sig. Eller rättare sagt, den läste och läste och läste och det kändes som att den läste in datan om och om igen, ville inte sluta.
Då hände det som jag förmodligen INTE SKULLE HA GJORT - jag ville stoppa programmet och valde Ctrl-alt-delete för att öppna Task Managern. Där valde jag "End task" och jag fick daton att bli "som vanligt" igen.
MEN NU GÅR DET INTE att öppna rutten. Välkomstfönster och alla andra rutter visar sig med "screen shots", men icke BENSLAND.
Så här ser det ut med meddelandet i Content Managern:
Jag har med andra ord skadat Trainz när jag avbröt inläsningen.
Mycket jobb är tråkigt nog ohjälpligt borta.
Men trots allt - det har givit mig mycket inspiration och erfarenhet. Nu vet jag lite mer hur jag ska jobba och kan ändra på sådant som jag ändå skulle ha ändrat och uppdatera.
Så här såg i alla fall hela ö-systemet ut när det försvann. Färg på mark och vatten är inte den riktiga. Detta är en Photoshop skärmbild jag tagit målat.
Jag återkommer senare när jag har något att visa.
Hälsningar