Visa ett inlägg
Gammal Igår, 13:35   #190
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tanigardi Visa inlägg
Att ta bort assetsen i Content manager funkar inte eftersom dom fortafarande står som dependencies till banan och följaktligen så blir banan markerad som "faulty" i CM och kan inte startas. Lösningen är att som Blossom säger att markera de problematiska assetserna som "disabled". De objekt som strular i STW:s kontaktledningspaket är stolpar och bryggor som är scriptade, ledningarna som är splines fungerar fortfarande. För att "disabla" som krånglande objekten högerklickar man på banan i CM, väljer "list depandencie recursivley", letar reda på STW objekten och markerar stolp och bryggobjekten, går till menyn "Content" och väljer "disable". Nedan är ett screenshot hur det ser ut i min bana när jag disablat objekten som är problematiska


En fördel till är ju att man om man vill kan "enabla" objekten igen för att testa.

//Åke
Jo, nu gick banan igång igen - men det blir himla trist att bygga en elektrisk bana utan el.. menmen, kul att få igång banan igen! Har fortfarande inte fått något svar från Auran om min felrapport, mer än att de tagit emot den - vi får se om de kan ge något svar i framtiden
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat