Ny version: 2025-04-12 (Beta)
Download
Installera .rwp-filen i vanlig ordning med utilities.
I TSC-editorn hittar du filerna om du bockar i "SummerADDE/SESignalsTest" Då listas de i signallistan som "SE SignalV2..."
Vad är nytt:
- Ny uppsättning signaler färdiga på stolpar i olika höjder.
- Ny och förbättrad script för mer realistisk signalisering så långt det är möjligt.
- Massa nya funktioner och egenskaper:
-- Konfigurerbara signaler som övervakar växlar.
-- tryck på TAB för att få tillstånd att passera mot rött (vid växling t.ex.)
-- Om du kör mot rött i scenarioläge så får du game over.
Konfigurerbara egenskaper:
- Bocka i "Limited Aspect" för att få "Kör 40" istället för "kör" vid en given tågväg.
- Bocka i "Approach control" för att signalen ska visa "kör 40" om nästa signal visar stopp.
- Fyll i någon av följande siffror i "Link ID"-fältet för att få följand egenskaper:
1 - Visa stopp om nästa signal visar stopp.
2 - Visa stopp och använd endast växlingsdvärgssignaler för att visa växlingsvägar.
3 - Visa 3 gröna istället för 2 gröna (gäller H5-signaler) - Detta kan kombineras med att bocka i "Limited Aspect" eller "Approach control".
- DV4 medgivandedvärg:
-- Placera en DV4 medgivandedvärg så dess länk placeras bakom den huvudsignal den ska "lyssna" efter, så den visar rätt växlingsbild. Dessa heter "DV4 A Main" och "DV4 D Main"
Obs! Dem här signalerna fungerar inte ihop med de gamla signalerna då jag var tvungen att ändra i meddelandehanteringen för att få med en massa funktioner i meddelandeväg. De fungerar heller inte ihop med de gamla plankorsningarna.
För er som vill använda det nya scriptet med de gamla signalerna ni redan har placerat ut, kan leta upp efter scriptfilerna i "Assets\SummerADDE\SESignalsTest\RailNetwork\signa ls\scripts" och kopiera innehållet, samt lägga in det i motsvarande scriptfiler på "RailWorks\Assets\newS\sweden\RailNetwork\signals\ scripts" och på "RailWorks\Assets\KMW\Sweden\RailNetwork\Signa ls"
Se till att backa upp filerna innan ni ersätter dem och kontrollera så att alla era svenska rutter ni har installerade fungerar med de nya signalerna och gör de ändringar som behövs, t.ex. byta ut en hel del DV4

r. Jag har ändrat för mycket i scriptväg, just därför valde jag att skapa ett eget paket än att ändra i det som redan finns.
------
Rapportera gärna till mig när ni upptäcker fel eller behöver hjälp. Debug_log.txt som skapas i "Assets\SummerADDE\SESignalsTest" är väldigt värdefullt att dela med sig vid felsökning, men se då till att namnge varje signal ni har placerat ut eftersom det loggas i debug-filen.
Det finns säkert mycket buggar och fel kvar. Jag har testat det mesta men det kan vara saker som behöver åtgärdas innan jag anser att det är klart. Det finns även vissa typer av signaler jag försöker få med, men de funkar inte som de ska så de kom inte med i detta paket, men jag hoppas få med dem i nästa version.
Lycka till och tack i förhand för hjälpen!
//ADDE