Visa ett inlägg
Gammal 2025-04-05, 19:52   #113
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Ang. bommarna, så funderar jag på att lägga in det sista som saknas för att flytta över från Beta-stadiet till en officiell release. Det är en mattematisk formel som tar banans STH i hänsyn för hur tidigt bommarna ska aktiveras.
Det skulle verkligen behövas! Har försökt trixa med bommarna men de fälls antingen för sent (hög STH) eller för tidigt (låg STH). Hoppas du löser det! Nu finns dina plankorsningar på 20+ platser i Jönköpingsbanan så jag hoppas verkligen att en eventuell officiell version är kompatibel med betan. Dvs att man inte behöver placera ut alla på nytt.

Naturligtvis hoppas jag på samma gällande signaler, att byta ut alla signaler som redan är utplacerade låter sig inte göras utan att lägga typ en veckas heltidsjobb på det. Så om du landar i att det endast är själva scriptningen som behöver ändras så kan man ju byta ut scripten för befintliga signaler. Jag har förstått att du är ganska emot en sådan lösning men det är det absolut smidigaste sättet att få till bättre funktionalitet hos befintliga signaler utan att skapa otroligt mycket merjobb.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat