Jo det är rätt,
Vovven47, att du har uppfattat situationen rätt. Det är precis på diet sättet jag använder "Wait for trigger", som du beskriver.
Det
fungerar på nya banor och andra banor - men upphörde just bara på denna stora rutt som jag just nu arbetar med.
Jag har uppfattat det du skrev,
Korvtiger, och använder just nu varken "Trigger check" eller "Trigger Rule". Allt jag använder är bara instruktionen "Wait for Trigger" som ligger i listan under regeln "Driver Command". Den instruktionen är superenkel och fungerar jättefint, på
andras banor och nyskapade banor. Men av oförklarlig orsak upphörde funktionen i pågående arbete med BIG Bensland.
LÖSNINGEN: Provade först att radera "Driver Setup" och "Driver Command" helt från "Rules". Sedan lade jag tillbaka reglerna genom "Add" igen.
Därpå aktiverade jag "Wait for Trigger"-regeln i "Driver Command" och allt var återställt,
trodde jag.
Men lik förb-at så blev blev kommandot "Wait for Trigger" grå när jag klickade på det. Inga trigger syntes, ingen lista.
Något spök har gjort att kommandofilen blivit korrupt. Det enda jag kunde göra var att deleta rutten i Manage Content och hämta in en lite äldre som jag sparat.
Det är viktigt att man sparar Route och Session som CDP då och då!
En hel del förbättringar och rättelser försvann naturligtvis då jag går tillbaka till en äldre version, men sådant går ju att återskapa. Nu fungerar i alla fall användandet av "Wait for trigger Command" igen.
EDIT : NEJ - det varade inte länge. Helt plötsligt är jag tillbaka till felet igen.
Fortsatt undersökning och tester pågår. Återkommer.