Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-07, 18:52   #13
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Svårt att veta vad som går snett. Får du några felmeddelanden eller varningar om du kör commit på asseten? Det kan dyka upp både i den rutan som öppnas när man kör commit, samt ifall asseten markeras som faulty när den committat färdigt, om du högerklickar och väljer show errors and warnings.

Prova annars att följa turtorialen som jag länkar till i post #4 i denna tråd. Där finns det ju en blender-fil och config m.m. som du kan öva på först. Sedan när du fått in den klossen i spelet så kan du bara öppna assetens mapp, göra en kopia på mappen, öppna den kopierade mappens configfil och ändra kuiden och därefter lägga till din mesh i den mappen och ändra namn och dylikt så borde configen ha alla grejer som behövs i alla fall. Sedan drar man bara mappen in i Content Manager så ska den instsllera sig precis som en CDP-fil.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat