Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-30, 18:09   #113
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Försöker svara på dina frågor;

1. Jag ska ärligen säga att jag vet inte... När man skruvat bort rören, en eller flera så är dom genom sina böjningar nästan svårt att sätta på annan plats än där de va från början. Skruva isär dom behövde man ibland göra när man i utsmörjningen konstaterat att nån kanal inte levererar olja.

Det är cylindrarna som smörjs, inte rörelsen. En center och en fram och en bak. Pumpen fylls med cylinderolja och värms med ånga i "lagom" mängd.

2. Samma sak där egentligen, rör inget om man inte har ett varmgångsbekymmer. Med våra låga tågvikter och farter är det rätt förlåtande dessutom. Svag minnesbild att dom stod typ mitten-ich...

3. Man fyllde alltid upp till fullt vid varje utsmörjning, men då var det långt ifrån att det skulle börja närma sig botten. Fyllde kanske på en halvliter vid varje utsmörjing, dvs. varje morgon. Volymen berodde såklart på hur mycket som körts senaste tillfället... På Nora marknad nått år sedan körde jag 18 mil på en dag med Sb:n, men vid en beställningskörning blir ju inte mycket mer än 2 mil totalt.

4. Nix, jag har inte använt mig av den metoden.

haha, vet inte om du fick så jättematiga svar... Men jag fick i alla fall ett bra ord att lägga till i mitt ordförråd... "tågsimuleringsvansinne"...

tackar o bockar för stödet när jag väl kommer ta mig i kragen och börja exportera till Trainz! Ser fram mot det!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg förare_ned.jpg (181.3 KB, 124 visningar)

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat