Citat:
Ursprungligen postat av Hgv
Verkligen snyggt!
Finns det nån möjlighet att en del av alla fina byggnader kan göras tillgängliga för ruttbyggen i TS?  Vet inte hur enkelt det är att konvertera, men måste säga att bristen på lämpliga byggnader och andra objekt är något som gör att jag tappar motivationen att bygga i TS.
|
Svar till ruttbyggare angående Hgv’s förfrågan om konvertering av objekt från OR till TS.
Vi har diskuterat detta inom Stockholmsrutten gruppen och är redo för att ge följande utlåtande:
Angående beslutet om konvertering av objekt från
OR till
TS har vi i gemenskap beslutat att avstå från detta.
Som motivering för vårt beslut, lägger vi bland annat till grund att;
- Det är flera timmars jobb att göra i ordning ett objekt för konvertering till TS då objekten är byggda i TSM som är ett 18 år gammalt 3D program
- För att konvertera ett objekt behövs exempelvis 3D Crafter PRO.
- Det går endast att använda en textur, till en part i ett objektet. Man kan alltså ej ha olika texturer på olika sidor i en part (typ en kub). Därmed måste alla objekt göras om med speciella texturer anpassade bara för TS/RW.
- Det går ej att göra transparenta texturer
- Det går ej att göra natt texturer
Dessutom är det min personliga åsikt att jag inte vill konvertera objekt jag har byggt i min fritid, till ett Simulations program som är payware. Där användare har betalat pengar till ett bolag för att köpa till sig en simulator där hon/han sen kan använda objekt som har byggts.
- Jag vill alltså inte stötta ett bolag med objekt som dom tjänar pengar på.
Vissa objekt i Stockholmsrutten kommer senare finns tillgängliga i .s format, när vi har släppt nästa version av rutten och efter överenskommelse med oss på grund av vår Copyright.
Mikban, Wase och Bönan den 13 Mars 2018