Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-03, 09:33   #2
blomsson
Medlem

Reg.datum: Jul 2011
Standard

Den rutan uppstår när man öppnar en bana eller session där banan eller sessionen fortfarande är öppna. Min rekommendation är att ALLTID trycka på knappen REVERT CHANGES så kommer banan att se ut som efter senaste sparningen. Nackdelen är förstås att eventuella osparade arbeten är borta, men bättre det än att hela banan är borta.

När man öppnar en bana för att arbeta med den i surveyor så blir banan "open for edit", om TANE avslutas under tiden som banan är öppen flaggar TANE för osparade ändringar och nästa gång man försöker att öppna banan kommer den rutan upp.

Det är bara banan och/eller sessionen som blir "open for edit" när man arbetar i densamma, andra "assets" kan vara öppna ändå men har inget med problemet att göra.
Allt detta har jag testat, men kan ju finnas andra tillfällen där det blir lite annorlunda.

Det finns också en inställning i TANE där man kan välja att ha flera backups.
Under Traninz settings - Dev - Daily backups to keep, så kan man skriva in hur många kopior man vill lagra samtidigt, jag har 7 st, fråga mig inte varför!!

mvh
Håkan

Senast redigerad av blomsson den 2018-03-03 klockan 09:35.
blomsson besöker forumet just nu   Svara med citat