Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-27, 13:14   #72
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Har aldrig upplevt att listan med Navigate to/via... behöver laddas. Skulle kunna vara något tillfälligt, eller så är det någon bugg hos N3V. De har uppdaterat hur banor laddas i SP2 vill jag minnas. Istället för att läsa in hela banan, "streamas" den in, så den laddas baseboard efter baseboard allteftersom de behövs. Detta ska vara för att man ska möjliggöra multiplayer, multi-user surveyor och för att kunna snabba upp inladdningstiden för banor om jag förstått det hela rätt. Det är inte omöjligt att de missat att uppdatera något som gör att man får detta beteendet på stora banor.

Bron verkar vara något som gått snett i LOD-beräknande eller liknande. Antagligen tillfälligt eftersom det verkar ha försvunnit. Har varit med om liknande när hela skogar med träd inte velat ladda, men ändå funnits där nästa gång jag öppnade banan.

Vad använder du för signaler och hastighetsskyltar? STLs moderna signalsystem är ju ökänt vid det här laget för att braka ihop vid väldigt stora banor, förhoppningsvis löser Blomssons signalsystem detta i framtiden.
Kolla vad som händer om du slår på Show script exception notifications. Du hittar den om du går in från huvudmenyprogrammet under Trainz Settings>Dev. Det aktiverar den röda lus-symbolen i spelet som har blivit dold för vanliga användare i SP2. Om den dyker upp när du kör banan, ta lite bilder på vad som visas där. Du kan kryssa ur den sedan igen efter att du kollat.