På tal om efterlängtade saker:
Det börjar på att bli dags att släppa det två första uppdaterade ångloken för TANE!

Som bekant är det littera B och littera Sb som saken gäller. Det är bara lite smågrejer som jag skulle vilja justera och kolla på dem först.
Här är hur vi hoppas att det kommer att gå till:
Vi kommer inte släppa loken riktigt än, men nu i helgen kommer vi att släppa den nya uppdaterade versionen av STL Source, vilken innehåller de script som ångloken använder. Det innehåller också STL-koppel med LOD som vi satt ihop med hjälp av Vovven47, vilket gör att hans egna LOD-version av kopplet inte kommer att behövas längre. Det finns också några mindre buggfixar för STL-koppelscriptet som tar bort några av de felmeddelanden som kan dyka upp ibland.
Detta är kanske inte så jätteintressant för er användare utan loken, men som plåster på såren så kommer vi tillsammans med detta släppa min digitala Ångloklära. Det är ett häfte som berättar om de viktigaste delarna på ett ånglok, samt hur man kör dem i Trainz. Den är en nedkortad och förenklad variant på boken Ångloklära som Kungliga Järnvägsstyrelsen gav ut mellan 1910-1949. För er som inte orkar plöja igenom hela mitt verk så finns det sist ett appendix med tre sidor lite mer rakt på sak, steg-för-steg instruktioner för hur man kör och eldar ånglok specifikt i Trainz.
Lagom när ni hunnit läsa in er på det mycket intressanta ämnet ånglok och blivit nästan experter på det, typ nu i veckan, eller kanske veckan efter det, så kommer de två ångloken att släppas.
Sedan är det bara att tuffa på med något som antagligen är bland de mest realistiska i ångloksväg som går att köra utan att smutsa ned händerna på riktigt!