Citat:
Ursprungligen postat av embee
Fantastiskt snyggt!  Vilket addon fick du byggnaderna ifrån?
|
Det är lite blandat. Många byggnader är original från de tidiga versionerna av RW. Dessa bör man ha installerade om man haft RW länge (eller har European Loco & Asset pack? Jag är lite osäker på vad detta paket innehåller). Jag har försökt undvika payware så gott det går, men flera byggnader och objekt på hela Jönköpingsbanan kommer från Horseshoe Curve (HSC), en rutt som man fick gratis med RW för ett antal år sedan (tror det var när de lanserade TS2012). Jag har även börjat stoppa in en del objekt från Hamburg-Lübeck då denna rutt följer med TS2017 (så köp TS2017 ni som inte har gjort det!

).
I övrigt är det freeware från olika håll. Mycket kommer från SAD, objekt som kommer främst från hans fiktiva rutt Altenburg-Wildau. En del kommer från RCAP som är ett stort amerikanskt objektpaket. Jag har också laddat ner en hel del från rail-sim.de och från forumet här.
Om någon vill bygga lite Stockholmsspecifika byggnader blir jag evigt tacksam! Då tänker jag på alltifrån ikoniska Stadshuset till typiska byggnader för Gamla stan, Vasastan m.m, för att inte tala om järnvägsbyggnader, broar osv...

Jag tror att den enda "originalbyggnaden" på rutten är övernattningsbyggnaden vid Norra Bantorget, som tyvärr är lätt genomskinlig i senare års versioner av TS.