Ämne: Röda TANE
Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-05, 15:26   #15
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Det har på varit en hissnande resa resa i Tanes spår – ibland har håret rest sig.

Bakgrunden är viktig: För en fullt en månad sedan köpte jag en ny dator med hög kapacitet. En av mina första åtgärder var att lägga in Tane med Sp 1 helt problemfritt. Sedan inträffade detta med att lösenordet till datorn försvann. Tvingades ominstallera Windows. Därefter två misslyckade installeringar av Tane. Den tredje lyckadres. Men ytterst märkligt; jag har inte lagt in mitt paket med cdp-filer – ändå fanns hela paketet inlagt!

I den här tråden ”Röda Tane” har jag skildrat resan hittills. Läget just nu:

Faulty-katalogen i Tane är fullsmockad med röda filer. Jag gitter inte att räkna dem. Anmärkningsvärt är att det enda STL-paketet som verkar gått in bra är Vägskyddet – dock inte fällbommen (se sista bilden)..

Jag har ställt samman några bilder från Faulty-katalogen som behandlar JVS hsi2. Första bilden här under ”Errors, Warnings”, de två andra ”Dependencies 1+2”.

Men så inträffade detta att bilden ”Dependencies 2” försvann. Jag skrev in i Sök. Hänvisades till ”Dokument”, men där fanns den inte – men flera gamla cdp-filer, bl a Xoa5 ”GDG-Expressen” daterad 2012/2015 och i form av en enda CDP-fil med ett massivt innehåll. Jag har sparat ”GDG-Expressen” i min externa hårddisk. Där ligger den i en mapp som innehåller 15-cdp-filer. I ”Dokument” låg annat gammalt material.

Jag klickade på CDP-filen och då öppndes något som heter ”TrainzWorkerBatch” - se nästa sista bilden.

Kan det vara det gamla materialet som spökar för mig?

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Errors,Warnings.jpg (70.8 KB, 47 visningar)
Filtyp: jpg Dependencies 1.jpg (164.8 KB, 47 visningar)
Filtyp: jpg Dependencies 2.jpg (168.9 KB, 47 visningar)
Filtyp: jpg TrrainzWorkerBatch.jpg (71.8 KB, 47 visningar)
Filtyp: jpg Vägskydd.jpg (177.8 KB, 47 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat