Ämne: Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-15, 09:39   #464
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det är tragisk att gamla fel återkommer i varje ny Hotfix, verkar vara dålig ordning in the state of Australia ?

Skall du fortsätta bygga till build 4.3 och uppåt får du nog ta LOD-skeden i vacker hand? det finns ju nån Cull-mekanism för lod, eller att lämna lägsta LOD-nivån utan mesh.

Lycka till på de högre höjderna !
Jodå, jag använder Cull egenskapen, men ändå så skall min extra meshes räknas in i Lowest Lod.
Som synes på bilden:



så är antalet polys "bara" 182 vid lägsta LOD (avstånd större 500 meter),
men sen så tillkommer eldare,koppel,dörrar, fönster osv. Dessa objekt är konfigurerade i min config fil.
Om man adderar dessa mesh-ar till 182 blir antalet polys STORT.
Har för mig mer än 3000 mot godkända 500 av N3v.
Det är därför jag la in LOD på även de extra mesh-arna.
Har haft uppe detta i N3v forum och fick några råd, vilket ledde till en fungerande lösning för TANE HF2 SP1, men nu i HF3 så är det kört igen!

Kan INTE få in i min skalle VARFÖR lägga in de extra objekten i lägsta LOD. Jag har ju definierat bort dem med bl.a. Cull!

Får se vilket svar jag får på Bug-rapporten, om det ens blir nåt......
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat