Jaha, så har TANE HF3 kommit ut för Beta-test. Glad i hågen så laddar man hem den och sätter igång första test och:
SpiderMan is back
Bogey krasch
Märk väl att detta fungerade
problem fritt i TANE
HF2 SP1!
Jag började undersöka lite närmare och kom fram till att jag ju gått över
till att utveckla "allt" för Trainz buildno 4.3. Detta innebär att man "måste"
lägga till
Level
Of
Details för polygonrika meshar, alltså t.ex mina ånglok.
Jag kom fram till att problem uppstod med kombinationen animering + LOD.
1. bogeys
2. eldaren
3. STL koppel
Animeringsfria meshar medförde inga problem.
Varför har detta fel nu uppstått???
MÄRK. Om man skall bli godkänd under 4.3 så måste dessutom lägsta LOD lagret ligger under 500 polys!
Bara eldaren upptar omkring 800 polys.
Förstår inte varför eldare och lite andra meshar skall genereras till lägsta LOD CDP, när
jag ändå INTE tar med dessa till lägsta LOD! Inte fått nån vettig förklaring heller.
Om jag bygger om till Trainz 3.7 fungerar det normalt igen.
Tyvärr har jag ju lagt upp några lok på min hemsida med byggnummer 4.3.
Får se om N3v bryr sig om min Bug rapport?
Är
MYCKET tveksam till detta, så bästa är väl att backa tillbaka till 3.7 och allt
arbete detta medför......
Lessons learned: Gapa aldrig efter för mycket.......