Ämne: Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-31, 20:52   #443
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
[Konversationen flyttad från STLs hemside-tråd]

Först och främst ska du aldrig bifoga Signal Source med de banor du lägger ut! Det är väl förlåtligt med tanke på röran på forumet, men hädan efter ska du referera till STLs hemsida! Detta för att folk inte ska riskera att installera en gammal version av scriptet och plötsligt så slutar saker att fungera.

Men nu till de mystiska sakerna. Jag var inaktiv under tiden för STL31 och Svenska Järnvägstavlor togs fram så vi skulle behöva räta ut ett par räler här.

Vilken var den senaste versionen av STL Source innan jag blandade mig i? Det jag hittar här på forumet är 3.12.3 vilken är den som Nisse har. Men i den fungerar både Svenska Järnvägstavlor och STLs tracksidesignaler?
Jockes hävdar dock att tracksidesignalerna slutade att fungera när STL31 kom in i bilden. Vilken version av Signal Source har du?
När jag fixade scripten för TANE så gav jag dem av någon anledning versionsnumret 3.12.5 för att jag hittade någon version 3.12.4 någonstans. Men är det bara jag som förvirrat ihop saker, eller existerar det en version 3.12.4? Är det så att 3.12.4 är den versionen där stöd för Svenska Järnvägstavlorna lades till?

Nisse, skulle du kunna maila mig den versionen av STL Source (Signal Source, Common Source, Mastrar, SMs...) som du använder i TS2010 tillsammans med en eller ett par av tracksidesignalerna som fungerar där så ska jag kika på varför detta fungerar hos dig, fastän det inte borde det.

(Samma sak med JVS-signalerna. De som är trackside fungerar inte i TANE just nu, de som är scenery fungerar utmärkt.)
Ja, detta är mycket märkligt. Men, jag vet inte riktigt hur allt funkar. Mina vägskydd tycks funka med STL Signal source 3.12.3 och STL-vägskydden. Jag använder enbart scenery-signaler.