Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-21, 22:58   #6
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Intressant men jag hittar den inte! Du kan ju hjälpa till med att ge mig den!!!
Konstigt... Hittar du inte denna kuid på DLS så kan det tänkas att de inte finns till TANE ännu? (Jag använder ju fortf. Trainz 2010)

<kuid:42778:11155> (bifogar en kuid då det finns så himla många av allt som behövs för att få hans grejer komplett)

Citat:
Ursprungligen postat av jgloket Visa inlägg
Eftersom kontaktledningarna är halva nöjet när man ska skapa realistiskt så vore det toppen om det fanns ett mer lättarbetat sätt att skapa dessa.

Det är viktigt att man lätt kan hitta i listan över alla detaljer och kanske att man kan välja fler detaljer i optionrutan. Som det är nu är det svårt att växla kontaktledningar då dessa kräver flera olika spline, samtidigt som de ska passa med utliggarens utseende samt läge över spårmitt och få till detta zickzack-mönster som man vill ha. En generell översyn av utbudet av stolpar, bryggor, ledningar och tillvägagångssätt kan leda till framsteg.

Men allt som produceras till Trainz i Svenskt utseende är av glädje.
Kan bara hålla med om att skapandet av olika kontaktledningar är det stora nöjet med Trainz Däremot håller jag inte med om att det är avancerat, jag tycker faktiskt det svenska vi har nu är ett av de mer lättanvända. Enda nackdelen med det är att det är så gammalt och inte riktigt hängt med i utvecklingen... Så jag ser verkligen fram emot en uppdatering!

Men något som skulle underlätta vore ju om det gick att fästa spline-points i trackside-object, men detta går väl inte har jag för mig?