Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-07, 01:55   #1
wase
Medlem

Reg.datum: Nov 2001
Standard Det man inte har i huvet...

Nu skall en gammal farbror berätta hur man kan blåsa fem tusen spänn till ingen nytta...

Jag bygger mina 3-D objekt i TSM, bygger rutter i MSTS RE och kör tåg med OR.
När jag använder OR så var det med "testversion", just nu version X3404. Det har flapprat och laggat på senare tid när jag kört med OR och trodde i min enfald att det måste vara på grund av att jag har lastat på rutten med drygt 2000 objekt per tile.

Såå, jag beställde nya DRAM och en ny SSD för att snabba upp framerate och få en jämnare gång vid tågkörning. Igår kom prylarna och idag installerade jag nya minnen och SSD'en. Systemdisken C är en SSD och på den nya SSD disken G ligger bara MSTS och OR.
Slog igång systemet, gjorde en test med NovaBench. Resultatet var bättre än med det gamla.

Körde igång OR och till min förtvivlan så laggade och flappade det lika mycket som förut...

Vad göra? Raderade testversion OR X3404 och installerade istället den stabila versionen OR 1.0.1.3095, som är ett halvår gammal. Körde igång OR och till min förtjusning, inget lagg eller flapprande av bilden och en bra framerate.

Hade jag tänkt till, så skulle jag ju ha installerat OR 1.0.1.3095 först, innan jag beställde minnen, Hd och byggde om datorn.

Så kan det gå när man inte tänker längre än näsan räcker... Det man inte har i huvet får man ha i plånboken...

Må Väl!
//Wase
wase besöker inte forumet just nu  
Svara med citat