Det ser både ganska bra ut och ganska dåligt. Man ska nog antingen skippa det helt, eller bara använda det väldigt subtilt. Och om man skall använda det så ska man nog använda en bild av landskap istället för påskris, det kan nog göra en hel del skillnad. På mina plåtvagnar så har jag i texturen för sidorna blandat in en lätt blurrad panoramabild av ett landskap, vilket höjer realismen en hel del. Bäst skulle det ju dock vara med äkta reflektioner, men de är nog fortfarande väldigt beräkningskrävande att köra i realtid.
När det kommer till dynamiska reflektioner om vi skall kalla dem för det, så är det lite svårare med mesher än vad det är med vattenytor. En vattenyta är helt plan (bortsett från vågor) och reflekterar bara i ett plan. När man tillåter mesher att reflektera saker så uppstår ett problem med att två eller flera ytor kan spegla varandra, runt, runt, runt (lite i stil med infinity mirror) potentiellt i oändlighet, vilket måste tas om hand om genom att inte låta en camera ray studsa mer än ett visst antal gånger. Detta får man inte med en vattenyta, den kan ju omöjligt spegla sig själv (förutsatt att den är ett perfekt plan), vilket gör dem lättare att ta hand om.
__________________
-k-
|