Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-21, 14:35   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Det är inte samma som funnits i Trainz sedan urminnes tider, där man ger den en matcap (/bild på en reflection ball, googla det) så man får fakeade reflektioner?
Gjorde ett experiment med Du:

gjorde en "kristallkula" med massa påskliljor och grenar på som jag döpte till win_reflect.tga, sen maskade jag ut fält ur den och klistrade på win.tgas fönsterrutor, win_alpha.bmp ändrades ej. Sen ställde jag om parametrarna i byggprogrammet och expotererade en dummymesh för att få ut texture.txt-filerna och in med allt i Du.
MEN, om det nu går att få dynamiska reflektioner i vattenytor borde det gå att få även på glasytor, hur kanske N3V talar om om hundra år
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2015-10-21 135506.jpg (252.3 KB, 134 visningar)
Filtyp: jpg 2015-10-21 135637.jpg (258.5 KB, 135 visningar)
Filtyp: jpg 2015-10-21 135646.jpg (109.3 KB, 136 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat