Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-22, 09:15   #89
AlleDahlle
Medlem

Reg.datum: Jun 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
Men visst är det väl rätt så skönt att vi alla har samma version (gratis uppdatering) om vi jämför med Trainz där folk sitter och gör saker till minst tre olika versioner? Där betalar du för TANE som inte rosat marknaden. Det kan inte vara lätt för byggare Bob att veta vilka av oss få i Sverige som använder vilken version om man vill släppa saker till den plattformen..... Jag tycker detta format som dovetail har är bra. Man får sin uppgradering gratis, sedan om man vill köper man det som är 'nytt' till simulatorn.

Vi kan få en ursnygg nästa version med nya grafikmotorn och allt. Om inte de gamla sakerna fungerar så kommer detta och andra forum bli totalt nedskrivna av folk som aldrig kommer köpa det nya utan fortsätta med det gamla eftersom dom köpt saker för stora pengar.
Affärsmodellen har jag heller inga problem med. Tycker dock att priserna är åt helvete, men om de tagit 15 euro för en rutt hade jag inte sett några problem. Men grejen är deb att simulatorn i sig är rätt kass. Enda anledningen till varför jag lirar TS2016 och inte exempelvis trainz är för trainz känns inte som en "tågsimulator" utan mer som en "modelltågssimulator". Känns som om man placerar ut tåg på ett bord ungefär.

Men saken är den att dovetails simulator är uruselt optimerad, jag får samma 40 fps oavsett grafikinställning och då har jag en mycket kraftfull dator. Klarar man BF4 eller GTA 5 på ultra med 90fps plus borde man klara TS2016. Med tanke på hur lite de egentligen gör på spelet i sig så förtjänar de enligt mig inte några mer pengar. Det är vi som kunder som bestämmer. Om vi slutar köpa deras skit, kommer de behöva lyssna på oss. Vill ha en bättre simulator, sluta köp rutterna de pungar ut.

Förstår inte hur folk faktiskt kan försvara dovetail, visst jag tycker arts eras simulator är den bättre på marknaden, har iofs inte lirat mycket utav msts, men jag gillar grafik och grafiken i msts är inte den nyaste om man säger så. För min del blir det inget nytt o simulator väg förräns crosstie kommer ut med sin.

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat