Visa ett inlägg
Gammal 2015-09-20, 00:40   #1
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Den tyska banan är komplett hopplös att försöka köra på, jag kan inte köra förbi en försignal utan att nödbromsen aktiveras för att jag inte bekräftat signalbeskedet.
Hur ska jag kunna bekräfta signalbeskedet när det inte finns några PZB magneter? I bästa fall sitter magneten typ 50-100 meter bakom signalen och då har tåget redan nödat.

Jag var förbered på en dålig produkt, men att den skulle vara såhär katastrofalt dålig kunde jag inte ens drömma om.
Tragikomiskt är vad det är..
Lite fel är det ju att själva signalens länk agerar som 1000hz-magnet, men man ska ju bekräfta signalen när man passerar den. då är det viktigare vad signalen är placerat, inte vad magneten är placerat. Då kollar man på fel ställen, tycker jag.

För mig gick det i varje fall betydligt bättre. Jag körde i en manövervagn, och man kände på den verklighetssega pådraget. Jag var också imponerad över åskvädret och själva åskans animationer och ljud i det scenario jag körde på. verkligen häftigt och något jag skulle lägga in i mina scenarion... Tyvärr var bromsarna fortfarande allt för hårda. Det var därmed svårt att få tåget att stanna på ett bekvämt sätt. :/

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat