Just idag (fredag) så har jag fått allvarliga problem med min dator i samband med att spelet har varit igång. Specifikt i editor-läget. Detta har orsakat efter ett tag att min datorskärm blir svart. Sedan så startas datorn om och vad jag ser härnäst är HP-loggan. Detta ger mig problem i ruttbygget och jag kan just nu inte riktigt höjdjustera sträckan och få till mjuka backar...
Jag vet inte vad det är, men jag misstänker att den senaste uppdateringen av simulatorn som kom ut idag innehåller en bugg som kraschar min dators grafikkort och orsakar att hela datorn stängs ner och startar om... Värmen kan vara en annan orsak, men detta har aldrig hänt mig förrut, och jag har haft datorn i mer än 2 år nu!
Jag har i vilket fall dragit spår till Västerhaninge, komplett med växlar och uppställningsspår, så det är bara resten kvar...
EDIT: Det hände IGEN! En del jobb går förlorat när sådant händer... t.ex. de markers jag placerade och skulle just namnge. Ville kolla upp detta innan för säkerhets skull så Västerhaninges spårnumrering stämmer överäns. Har dock fått uppsåret rätt med mjuka backar. Nedspåret är dessvärre inte lika sammarbetsvillig. Jag får väl se över mina grafikinställningar och se om man kan göra något över detta. Verkar vara grafikkortet, och fläkten hjälper inte riktigt till heller... hemskt!
Senast redigerad av ADDE den 2015-07-04 klockan 01:55.
|