Kanske dax med en uppdatering, kanske?
Så här ligger spårläggningen till... :

Blåa linjer är delar där spåren återstår att läggas.
Bilden visar skalariktigt hur hela rutten ser ut, som referens vet ni ju hur St.Anton-rutten ser ut i original. Det positiva (?) är att rutten har blivit lite längre än vad jag tänkt mig från början.. Så är t.ex varje malmbanelinje (Dandretlinjen resp Svappavare-linjen) vardera 6 mil lång, till det kommer ju timmerbanan, Kirvikslinjen, Leleålinjen och SJ-linjen så en första uppskattning är att rutten blir dryga 30mil lång. Körsträckan Dandret till Leleö, vilket då blir den längsta sträckan utan vändning skulle då bli runt 17 mil lång. Ta siffrorna preliminärt, ska mäta upp det bättre senare.
På den negativa sidan då... Ja, det är lika bra att erkänna... Det har varit problem att få rutten igenom en route rebuild. Jag kan altid backa tillbaka, men kommer då att tappa en del bra arbete tyvärr. Men, jag har två recept till lösning som jag jobbar med just nu. Resultatet av strulet kommer dock att innebära att releasen den 8 mars blir begränsad och kommer inte att innehålla hela rutten. Jag förutsätter att jag får ihop rutten så rebuild fungerar, det som är dock bra med ett sådant förfaringssätt är att jag kan jobba med ett sådant arbetssätt så att jag släpper en uppdatering kanske varannan månad eller nått. Då kan det också vara bra att ni faktiskt kan bidra till hur fortsättningen kan se ut. det blir alltid låttare att tycka vad som är bra eller dåligt när man verkligen har rutten i sin dator och använder den.
Nå, jag har inte bara jobbat med strul, jag har målat om en del originalbyggnader oxå. De flesat byggnader från originalrutten kommer att vara ommålade vid släppet den 8 mars. Betydligt snabbare att måla om byggnaderna än att byta ut dom till andra svenska.
Här en bild från Arvidsmook:
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14