Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-19, 07:02   #98
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

In_game_1.jpg

En annan bild som lite bättre visar detaljer än den första dock inte den senaste 3D modellen. Men jag tänkte nämna några saker.

Föst, förarfönstren och sidofönstren går nu INÅT och inte UTÅT.
De är överdrivet mycket inskjutna men det är med flit än så länge
Det gör det helt enkelt lättare att arbeta med. Bra när man testar skuggmodellen

De har även fått nya dimensioner. Sidofönstret är inte helt 100% för jag fick flytta det en gnutta för att få plats med backspeglarna.

Den övre raden med lyktor har minskat i storlek.
Den undre raden med lyktor är inte rörd med skall plattas till och göras något smalare.

Här är även lättare att urskilja de nya detaljerna i boggin, trappsteg till loket
samt luckor i underredet i mitten. Vinklarna för ventilation längst uppe är skarpare
och geometrin går även där inåt och inte utåt som det gjort innan.

Taket har fått överlag rundare profil samt utskärning i förberedande syfte för pantograferna.
Båda dörrarna har återbesökts och handtagen har installerats även om de knappt syns på denna bild

Observera hacket i nosen. Ingen aning om hur det kom ditt haha!
Nosen har jag återbesökt ett par gången men det börjar ta sig.
Ser jämnare och slätare ut gång för gång.

Jag tror dock att den noterbara "plåtböjningen" som går i loket, alltså den linjen
som kommer ner ovanifrån sidofönstret görs bäst synlig med någon reflektions-map
i ett senare skede

Detaljnivån är lite si och så, inte mycket har hänt på den fronten egentligen.
Ritningar är på väg och lära komma senare i veckan eller tidigast nästa vecka.
Just nu är det boggin som har det bästa referensmaterialet. Skall ta ett ryck på den senare i dag tänkte jag.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE

Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-19 klockan 07:29.
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat