Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk
Haha, jag blir galen på det här!! 
|
Galen är nog ett minimikrav för att ge sig in i denna djungel med undermålig, ålderstigen dokumentation
I vilket fall så tog jag en snabb titt på dina filer och såg att det utöver det Mazz påpekade är blueprints för boggier som gör att x2:an inte visas i simulatorn.
1) Trots vad dokumentationen säger så ska inte boggier exporteras som ett separat objekt utan ingå motorvagnens export.
2) Hjulparen ska länkas till resp. boggieram, boggien ska dock inte länkas till motorvagnen.
3) Namngivningen är viktig av hjulpar och boggieramar.
Front boggie ramen ska heta(använder LOD-nivå 1 och LOD-distans 128meter som exempel) 1_0128_bo01
Främre hjulpar i front boggien ska heta 1_0128_bo01wh01
Bakre hjulpar i front boggien ska heta 1_0128_bo01wh02
Bak boggie ramen ska heta 1_0128_bo02
Främre hjulpar i bak boggien ska heta 1_0128_bo02wh01
Bakre hjulpar i bak boggien ska heta 1_0128_bo02wh02
4) Geometry fältet i blueprinten för boggier är alltså inte en IGS-fil som du har nu utan en referens till nodnamnet på boggieramen i hela motorvagnens IGS-fil dvs. enligt ovan bo01
Hjulparen lägger du till som axlar i boogieblueprinten dvs två st med Node ID bo01wh01 och bo01wh02. Detta är då boggie blueprinten för front boggien och på samma sätt med blueprint för bakre boggie men med bo02 istället.
Detta gjorde att jag i vilket fall fick motorvagnen att visas i simulatorn. Ska man köra med den krävs dock en hel del ytterligare jobb med blueprints och till viss del scripts då man måste definera kontroller annars krashar bara simulatorn.
Jag rekommenderar att följa(med dina egna modifikationer så klart) kap 9 "Create an Engine" i dokumentationen där går man igenom alla steg som behövs för att få ett lok att rulla i simulatorn.
Hoppas detta var till någon hjälp och stort lycka till med ditt fina projekt!