Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid
Hammarn - när du bygger i 2010 finns det två vägar:; endera bygger du med lagerhantering, alternativt inte.
Med risk att Svenolov tar mig i örat (igen) föreslår jag följande: Leta rätt på sista session och ge den ett unikt namn. Ta bort alla andra. Spara aldrig sessionen under Default, spara under det unika namnet. Då har du bara en enda session att hålla dig till.
Om du föredrar att hålla dig till lagerhanteringen - många föredrar det - så bygger du i routen och sparar sesseionen under dess rätta namn. Slarvar du med sparandet är du ute på hal is.
Om man struntar i lagerhanteringen finns det ett enklare sätt: Bygg i sessionen. Efter dagens avslutande verksamhet spara sessionen. merga över sessionen till routen och spara den.
Sedan jag började med det sistnämnda arbetssättet har jag inte haft några problem - och flera med mig. Det du nu måste göra är att ta bort 159 sessioner, behålla den senaste och ge den ett unikt namn.
Hur du hittar rätt till den senaste sessionen vet jag inte, kanske kan du gå på kuidnummer. Tips är välkomna.
Nisse
|
Hmm - jag undrar faktiskt, och blir rätt fundersam.
Jag gör såhär: Öppnar rutten MED session (alltså: Edit Session), och använder dessutom lagerhanteraren (för att kunna filtrera bort bla. gräs och träd), men jag finner inte den passande på någon av de "kategorier" du nämner Nisse. Jag gör inget som kan vara dåligt vid släppning av rutten väl..?