Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-28, 21:54   #14
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... Jag har full förståelse för dina synpunkter och respekterar dom. Jag är väl medveten om att det jag gjort är kontroversiellt!

Jag skulle kunna byggt Alvesta från scratch om jag haft ritning och texturförlagor men det hade jag inte. Din Alvesta verkade stämma i måtten och var väldigt fint texturerad och det sparade mycket tid att använda den som bas. Annars hade det väl tagit mig många hundra timmar extra.

Men nu är det som det är. DU kan ju iallafall ta en titt på det jag skickade dig?
Med tanke på vad du nu idag postar i tråden "Ior" så känner jag mig tyvärr tvungen till en replik. Det är svårt att ta dina ord ovan på allvar, när du bara någon dag efter denna händelse lovordar någon duktig byggare av ett godsmagasin som deklarerar att man fritt får bygga vidare på det utan begränsningar. Och i samma tråd pissar på ett "revirtänkande" som enligt dig florerar här...

Jag tycker det är rent ut sagt uselt så som du nu håller på, ska det vara nödvändigt? I just fallet med Alvesta, det var inte alls långt bort för dig att skicka en fråga om du kunde få tillstånd att utveckla huset. Du har både email och PM. Istället så gör du baklängeskonstruktion, vilket jag tycker är extremt dumt gjort. Du hade självklart fått ett ja om du inte klantade till det så som du nu gjorde.

nåväl, det deklarerade jag hur jag tyckte och nog om det... det gröna ljuset till ombyggnaden hade jag tänkt ge ändå efter det här, du handlade förmodligen i oförstånd, det kan alla göra någon gång. Men när du efter någon dag började jiddla om revirpinkande så vet jag inte vad du försöker åstadkomma... Då la jag ner tanken på att ge grönt ljus omgående.

Ior-tråden blev ju låst innan jag hann med att svara, därav fick det bli denna tråd i stället. Det kan ju vara denna händelse som du nu syftar på, vad vet jag...

Lennart, det här är bara larvigt att hålla på så här och tjata om revirtänkande, som inte finns mer än i din konstruerade värld. Jag hoppas du sansar dig så vi kan fortsätta som goda kollegor inom tågsimulatorhobbyn. Oavsett plattform.

Edit:

Ja och Ior-tråden verkar nu vara borttagen. Kanske bra, kanske inte. Det är inte helt fel att vädra lite kan jag tycka.

Edit igen... Doh, jag tittade i fel forum, Ior är kvar men låst...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2013-10-28 klockan 22:11.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat