Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-13, 15:29   #22
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Det finns fler sätt som du kan använda:

Ta Brynäsgatan t.ex. om du öppnar alla 142 texturerna (tga) och noterar vilka som är dubbletter (skitkul jobb ) och sen bara behåller den första och raderar alla andra. Sen vidtar det (enormt underhållande ) jobbet att ändra i alla rtm####.texture.txt så de pekar på den enda kvarvarande.

Sen kan du säkert minska de största texturerna av de som bli kvar.

Lycka till, eller sätt nån slav på jobbet

Brynäsgatan är så fin så den förtjänar ett bättre öde än att ligga på 8 Mb.

Fötjusande underhållande jobb du har framför dig
Lennart, vet att du är förbannat trött på SketchUp och inte bill vidröra det. Men en fråga, kanske du har lust att besvara. Tänkte först ta den via mail, men det kanske är fler som undrar.

Om man gallrar och tar bort alla dubbletter, så räcker det väl inte med. Att man bara länkar ihop dom till samma texture.txt. Om jag vill minnas rätt, så måste man väl också öppna upp IM-filen och rätta till i den också.

Har för mig, att det fanns ett program som heter HEX-Editor eller något liknande för detta ändamål. Stämmer detta???
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat