Rekonstruktioner av företag sker överallt...
nu för tiden.. men kanske inte alltid så handfast som på "Majbanan"....Industrin på banan.. har annonserat.. i tidningar och på nätet... efter en ny fabriksbyggnad skala 1:1.. som passar.. och det gjorde denna... byggnad...
Företaget... "Skalbolaget".. tillverkning av sådana fodral... som barn ofta har sina bananer, äpplen, apelsiner... med till skolan.. till dagens fruktstund... Det går bra... kanske inte lika bra som "Kärnkraft".. men något åt det hållet...
Här är i alla fall några bilder... från banan...
Får jag?.... frågar moster... NEJ!.. säger banans ägare.. Det sköter jag själv idag...
Det kommer en liten anekdot av det kanske lite ekivoka slaget... här är den..
Stinas hustru.. som är en fena på att sy... har för att visa upp sitt sortiment och slå sig in på marknaden.. sytt upp en mössa till Stina och hans närmaste kollega att ha på arbetet.. med ett särdeles häftigt mönster..gratis!
Kollegor av det täckta könet.. vill också ha.. de får dock köpa.. det var ju liksom det som var meningen...
Så var det ju det här med storleken på mössan... Jag kunde fråga min kollega om hans storlek på mössa... Vad har du för "möss-storlek"?.. alltså frågan ställd i pluralis...
Vad det gäller att ta reda på tjejernas möss-storlek... fick man ju bita sig i tungan... och verkligen.. hålla reda på det här med grammatiken... Alltså inte ställa frågan till tjejerna i singularis... Eller hur?.. Vill också påpeka att det gick bra...
Senast redigerad av stina den 2013-02-23 klockan 19:44.
|