Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-17, 10:26   #3
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Naturligtvis, vovven. Testa så mycket du vill. Sen plockar vi ut det bästa ur kakan.

Min lösning att använda Auran standard utesluter inte enskilda individer. Vi kan bygga upp ett "standardskript" som kan hantera båda alternativen. Då kan vi definiera vår egen standard, ljudfilsnamn som avviker från Aurans standard och nya taggar i config (extensions containern) som fyller våra behov.
Detta standardskript läggs sedan i ett bibliotek (STL Script Library) som varje enskilt lok kan ärva. Det innebär också att det enskilda loket kan ha egna skräddarsydda funktioner (tillägg) i sitt skript.

Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
.....
Om du inte har emot det, så tänkte jag testa denna algoritm, Sven-Olov.
Sen om jag får det att fungera är det ju en enkel match att ersätta World.PlaySound med dina PlaySoundScriptEvent(string) och
StopSoundScriptEvent(string), vilket onekligen är ett elegantare alternativ.

Lösningen vi tar fram bygger NATURLIGTVIS på enskilda individer med dieselmotorer, som jobbar oberoende av
andra eventuellt aktiva diesel maskiner.
.....
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat