Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-16, 10:54   #8
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CGD Visa inlägg
Det kommer ju med tre USA dieslar med start och stoppfunktion. L SD70 ** heter de. Har man satt ut de så är de helt tysta när man startar spelet. Men allt så som bromsar, ljus och tuta fungerar. Loket beter sig för övrigt som en vagn. Loket är vidare utrustat med bränsle och sandförbrukning. För att kunna starta loket måste man i Driver Command aktivera Locomotive start or shut down comand. Det är här den enda nackdelen finns! Kommandot startar och stänger ALLA lok.
Tänk om den här funktionen hade funnits till alla lok och fungerat på bara ett i taget.

För övrigt tycker jag att de flesta lok och vagn tillverkare är dåliga på att utnyttja de funktioner som trotts allt finns. Man kan ha automatisk numrering, de finns de som har ett antal olika utseenden som varieras vid utsättandet samt det nu nämnda start och stop funktionen.
CGD, har du läst och försått vovven's och mina inlägg i denna tråd, överhuvud taget?

"För övrigt tycker jag att de flesta lok och vagn tillverkare är dåliga..."

Och har du sett och testat LAn's, bear's, korvtiger's, ekans, vovvens, björnl's, spyfrogs, mfl's vagnar/lok (med eller utan STL skripten)?

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-02-16 klockan 11:08.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat