Snyggt vovven!
Punkt 2 finns redan implementerad i
STL Trainz Monitor, så det ska du inte lägga dina krafter på.
Jag har tittat på min skript ide' (som faktiskt är gjord för tre år sedan), och konstaterat att grunden är identisk med det amerikanska dieselloket. När det gäller det loket, och liknande, så finns det inga namn på ljudfiler som följer
Trainz standard. Det innebär att "default" ljudet inte hanteras av Trainz koncept över huvud taget. Resultatet från start är alltid ett tyst lok. Istället har dom gjort ett skräddarsytt skript (avancerat) som hanterar ALLA ljuden för varenda reglage position i hytten. Detta görs med metoderna
PlaySoundScriptEvent(string) och
StopSoundScriptEvent(string).
Min ide' byggde/bygger på samma koncept men där endast en ljudfil behöver läggas till. För övrigt så används Trainz original för alla loktyper (diesel, electric och steam). Dessutom så finns det möjlighet att lägga till 2 extra (inalles tre) ljudfiler, en för "startup" och en för "shutdown". Dessa två ljudfiler finns bland annat implementerad för ellok som default, ljud för pantograph upp/ned.
Citat:
Ursprungligen postat av vovven47
Lite bilder från det pågående arbetet:
1. HC-n nedsläckt
2. Ybo6 nedsläckt, men tyvärr med passagerare och förare kvar. Undersöker......
3. Ybo6 startar med rökplym under 7 sekunder. Fungerar men kanske justera röken lite??
Sen som grädde på moset vore ju ett trevligt start ljud till detta scenario. Jämför med amerikanska dieselloket.
|