Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-11, 11:53   #4
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rekin Visa inlägg
Intressant, hur svårt tror du/ni det är att implementera detta i alla lok?
Att få med grundfunktionerna till sitt lok, eller befintliga lok, är väldigt enkelt. Det behövs inga förkunskaper i programmering, bara man följer några enkla regler.

Det är bara att lägga till några taggar i config filen och inkludera ett enkelt skript (som jag bistår med) som ärver klassen "STLMotorVehicle" i stället för klassen "Lokomotive". Skriptet är helt transparent och påverkar inte originalfunktionen. Men t.ex partiklar, såsom rök och andra luftföroreningar, och ljud sköts automatiskt, om loket inte är "aktiverat".

Sen finns det naturligtvis en hel del funktioner som även den avancerade skriptaren kan ha nytta av. Men det tar jag inte upp här och nu.

Vovven47 har gjort sina skript från "scratch" utan att vara medveten om STL-skriptens kapacitet (tror jag). Och det har han gjort med perfekt resultat. Och han har också infört en del detaljer som jag också är intresserad av att införa som "standard" i STL-biblioteket.

När den dagen kommer, då jag inför denna uppgradering, så hoppas jag att även Vovven47 vill vara med och dela sina erfarenheter med mig.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-02-11 klockan 12:17.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat