Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-03, 18:25   #12
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Hur den undre delen i konfigureringen fungerar däremot är omöjligt avgöra enbart från bilden?
Ser ut som att den skulle visa olika bokstäver beroende på något, är det hastighet samt dag/natt man kan kryssa för?
Exakt samma egenskapsruta kommer upp för alla huvudsignaler, även dom som du och newS har gjort.

Så vitt jag förstår visas i det här fallet olika bokstäver beroende på vilken tågväg som är lagd. Vet inte om det finns något liknande i Sverige men det verkar ju iaf finnas stöd för liknande signaler i RW.

Kolumn två från vänster är mycket riktigt hastighet för de olika vägarna. Det går utmärkt att använda detta även på de signaler som vi har. T.ex. om en signal visar "kör 40" för en viss tågväg så kan man skriva in 40 i rutan. Programmet sätter då hastighetsgränsen till 40 för den tågvägen, även om själva spåret är lagt med en annan hastighet.

De två kolumnerna till höger har jag inte riktigt förstått mig på, men har för mig att det handlar om huruvida signalen visar "limited aspect". Tror inte det är relevant för svenska signaler men det kanske går att använda för att styra någon funktion.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat