Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-28, 19:34   #5
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard Viskningar och rop på hjälp

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Denna varning (gult utropstecken) indikerar att skriptet ärver fel klass, som korvtiger påpekar. Det innebär, björnl, att skriptet inte fungerar som det ska. Det enda man kan göra åt saken är att ändra på det i skriptet om man får tillgång till källkoden från upphovsmannen. Men jag är övertygad om att korvtiger kan skriva ett helt nytt skript, om han vill. Det är kanske det snabbaste sättet att fixa detta.
STW-Tomas (Tomas Nordenadler) skript ger för mig RÖTT utropstecken i TS2010. Att Tomas kompilerat skriptet är en sak men då bör det fungera felfritt.

Jag antar att ett kompilerat skript (gse = game script encrypted) ger snabbare exekvering än ett okompilerat!? Dessutom hindrar det insyn och olaga ändringar. Helt emot min syn på öppenhet, men OK.

Här sitter jag med en välgjord lutningsvisare, som inte fungerar ALLS, p.g.a. ett kompilerat skript som ingen kan ändra.

Att ändra så att skriptet ärver rätt CLASS är väl en enkel sak för upphovsmannen! Om denne (läs ChakzOr) nu inte vill eller saknar intresse borde han vidarebefordra det okompilerade skriptet till någon som kan göra det fungerande (läs Svenolov eller Korvtiger)!!!

JAG SUKTAR EFTER EN FUNGERANDE LUTNINGSVISARE TILL TRAINZLIVETS BERGOCHDALBANA!!!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg screen.jpg (15.9 KB, 92 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat