Ämne: Simcity 4
Visa ett inlägg
Gammal 2003-01-17, 16:14   #21
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

[quote]
En fråga till er med Simsity 4. Är spelet ungefär likadant som tidigare Simcity-spel, eller har man hämtat inspiration från SimCity, som kontrollpanelen nere till vänster påminner om? Dessutom undrar jag om det finns några större specifika nyheter i fyran, eller om man bara byggt på tidigare versioner...

Spelet är ungefär lika uppbyggt som tidigare versioner av Simcity men en nyhet är att du kan importera dina simmar från the sims och flytta in dom i ett hus du väljer i din nya stad och se dom bo där, dom kommer att meddela dig allt som dom tycker är bra men även allt dom inte tycker ät bra eller är väldigt missnöjd med.

Grafiken är väldigt mycket bättre och du kan zomma mycket längre ner men fortfarande ha knivskarpa bilder.

Du kan modellera hur du vill med landskapet (det har du inte kunnat i tidigare spel vad jag vet, har haft flera av dom tidigare verionerna)

Dessutom sä är "statistiken" mycket tydligare och du ser direkt vilka inkomster och utgifter du har.

Eftersom spelet ligger på 2 skivor så är det stort (min installation är 908mb stor) och ganska grafikkrävande om man har ett "dåligt/gammalt" grafikkort och en slö processor.

Hoppas du har fått svar på några av dina frågor.

MVH
Bengt L.

Bengt74 besöker inte forumet just nu