Visst är vi inne i en svacka, helt klart. Personligen så tycker jag, som moderator, att jag inte alls får det stöd jag skulle vilja ha. Jag ställer frågor till Fredrik om vissa saker går att lösa, men svaren uteblir. Så på den punkten har jag lagt allt på hyllan.
När det gäller signalerna så kommer jag att ge ut det senaste nu före jul. Men paketet blir "as is". Inga manualer eller ytterligare förklaringar bifogas. Det får betatestarna stå för, om dom ids.
I signalpaketet kommer det ingå ett komplett vägskydd och "rörlig bro" signaler. Det kommer också att finnas äldre ljussignaler, som har samma grundbult som semaforerna (äldre signalerinsprincip). Dessa signaler fanns i en övergångsperiod innan den moderna varianten tog över. Att dessa signaler kommer till er kan ni tacka LAn för. Det är han som hjälpt mig med modellerna. Och ni ska också tacka korvtiger och bear som har hjälpt till med all fakta och historik.
Vad som INTE kommer i ovanstående utgåva är TUB-signalerna. Visserligen har LAn gjort modellerna helt klara, och jag har grunden klar (skript). Men jag har inget vettigt underlag (bana) att testa på. Jag har fått en liten bana från jusu, men den känns inte riktigt rätt då den inte använder ett enda TUB-objekt (tunnlar, spår, skyltar, etc) som LAn har gjort. Sen har jag också fått en riktig realistisk bana från RobertE. Den har allt, inkl. spårplaner med signalbeteckningar. Problemet med den är jag har ca 175 "missing dependencies". Även på denna bana saknas en del viktiga objekt som LAn står bakom. Inget ont sagt om jusu och Robert, tvärtom - dom har ställt upp och försökt hjälpa till.
Detta är vad jag har att säga just nu.
Senast redigerad av svenolov den 2012-12-09 klockan 04:39.
|