Ämne: Ruttsläpp
Visa ett inlägg
Gammal 2012-12-02, 22:16   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Det hoppas till allt för många slutsatser i detta forumet, i slutändan så är det upphovsrättsmanen som har beslutande rätten, säger han att det inte är tillåtet för er att distribuera hans material, då har ni inte det heller, där emot har ni fortfarande rättigheten att använda det och hänvisa till det.

För vad som målas upp i alla irrationella argument är att vi som faktiskt bemödar oss med att skapa objekt är själviska som har upphovsrätt på vårat material, men vad som förbises är alla timmars som spenderas med sökande efter material, konstruktion och arbete med att bara få skiten att fungera, så att ni som bygger rutterna ska kunna använda det.

Vad som i slutändan kommer att ske när denna debatten upprepas gång på gång är att folk som bygger rutter lägger av för att det blir bökigt, och dom som bygger hus, vagnar och lok, dom skiter i att dela med sig.

Personligen så lämnar jag ingen garanti på att något jag bygger kommer ut till allmänheten, det av många skäl.
För i slutändan så är detta en hobby, jag bygger för att jag tycker att det är kul, tycker man inte att ens hobby är rolig att syssla med, då är det dags att finna en ny.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat