Jag förstår inte varför detta ens är något att diskutera? Som objektbyggare(eller före detta byggare i vilket fall) så är det ett måste att ha versionskontroll om någon som helst support på det man har släppt skall fungera.
Om alla skulle inkludera objekt vid ruttbyggen så kastas allt detta ut genom fönstret när flera olika versioner av objekten kan vara i omlopp med olika rutter, är det då fel på just den rutten eller objektet i sig?
Detta extra lager av komplikationer är inget jag skulle ha orkat med i vilket fall. Är det verkligen så svårt att hålla koll på vilka objekt man använder på rutten? Dels så bockas ju alla utvecklarnas kataloger för innan man kan välja objektet i editorn och dels finns ju RWTools med vilket det är lätt att kolla i efterhand vad man har använt och sedan göra en lista på det som används i rutten med länkar till objekten.
Argumentationen i vissa svar i tråden är rent löjeväckande...alla verkar vara överens om att det som kostar får man inte inkludera hur som helst(eller ska vi tumma på detta med?) men de som släpper objekt gratis får skylla sig
själva när det ligger i download tråden eller helt enkelt ge fan i att dela med sig alls. Otroligt korkat resonemang....
Visst vill de som bygger att andra ska använda objekten men vi(i vilket fall jag) vill ha kontroll över att de som använder objekten har den senaste versionen så att jag på ett enkelt sätt kan lösa eventuella problem utan att testa objekten på x antal olika rutter för x antal olika fall. Är detta för mycket begärt?
/En f.d. egoistik(tydligen) objektbyggare